Wandelen

Een heerlijk gezonde wandeling in de buitenlucht. Van tol is al 40 jaar actief om mensen ergonomische schoenen aan te meten d.m.v. kennis van voeten en schoenen een goede match te vinden.

 

Schoenen

Schoenen vormen letterlijk en figuurlijk de basis van je loopplezier. Slechte schoenen zijn niet alleen ongemakkelijk, ze kunnen ook een slechte uitwerking hebben op je gewrichten. Het is daarom van essentieel belang dat je tijd noch geld bespaart als het gaat om de aanschaf van wandelschoenen. o.a: LowaMeindlSaucony en Salamon.

Passen

Heb je eenmaal besloten in samenspraak met ervaren verkopers welke categorie schoenen je nodig hebt, dan wordt het tijd om te gaan passen. Neem rustig de tijd en voel de schoenen aan op onze probeer- route.(dit geld ook voor hardloopschoenen) Want het zijn vaak de voeten die aan de vorm en stijfheid van de wandelschoenen moeten wennen. Dit wennen wordt maar al te vaak verward met het niet goed zitten van schoenen. Bij het proberen moet je vooral letten op het schuiven van de voet in de schoen maar houd wel rekening met het dikker worden van de voet tijdens het wandelen. Een krappe maat zet zich dus al snel om in knellende en pijnlijke voeten. Koop de schoenen liever iets groter. Laat je niet misleiden door de maten van de diverse merken wandelschoenen. De maatvoering valt vaak anders uit. (het ene merk valt groot en het ander merk valt klein. Laat je hier ook weer in adviseren door ervaren verkopers.) Wilt u uitgebreid geadviseert worden kunt u ook een afspraak maken met onze sportschoentherapeute.

Sokken

Sokken zijn uiterst belangrijk om eventuele blaren en knellingen te verkomen. Wij verkopen vooral falkex socks en code blu. Dat zijn naadlozen sokken in verschillende diktes.

 

Nordic Walking

Nordic Walking is wandelen met nordic wandelpoles( een soort skistokken) welke gemaakt zijn van carbonfiber en dus een sterke schokabsorberende functie hebben.
Tijdens Nordic Walking zet de deelnemer zichzelf niet alleen met de voeten af maar ook wordt de armzwaai gebruikt om zichzelf via de nordic walking pole af te zetten. 
Hierdoor worden meer spieren in het lichaam aangesproken op activiteit en moet meer zuurstof in het lichaam worden opgenomen zodat de hartslag veel meer omhoog gaat dan bij gewoon wandelen. Hierdoor is Nordic Walking een ideale manier om de conditie op te bouwen. 

Het vereist enige oefening om de techniek goed onder de knie te krijgen. ( gemiddeld 8-12 lessen van een uur en regelmatig zelf oefenen)
.

Just Anywhere! Nordic Walking with LEKI.
Superfeet: Our Story
Meindl Footwear Movie
Salomon Quest 4D GTX Boots